Crossfit - intensywność daje efekty!

2021-04-16
Crossfit - intensywność daje efekty!

Crossfit to w ostatnim czasie szalenie popularna forma treningu kondycyjno-siłowego. Swoją popularność zawdzięcza niewątpliwie efektom jakie przynosi, niemniej wymaga od nas naprawdę sporego wysiłku. Na czym jednak polega crossfit? Jakie ćwiczenia wybrać aby osiągnąć najlepsze efekty? Jaka odzież będzie dla nas najbardziej komfortowa? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym wpisie.

Czym jest crossfit?

Crossfit to forma treningu angażującego całe nasze ciało do wysiłku. Polega na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń bazującej na dużej liczbie powtórzeń oraz wykorzystaniu ciężaru własnego ciała. Na jednym trening można spalić nawet 1000 kalorii! Określone ćwiczenia takie jak bieganie, skakanie na skakance, pajacyki, pompki czy brzuszki składają się na obwody, które należy wykonać w określonym czasie. Jest to niezwykle wyczerpujący trening, przynoszący jednak niezwykle satysfakcjonujące rezultaty w postaci świetnej sylwetki i dobrego samopoczucia. 

O co chodzi w trening crossfit?

Założeniem dla trenującego jest osiągnięcie sprawności fizycznej i zwiększonej wydolności w 10 obszarach fizycznych na które składają się:

  • wydolność krążeniowo-oddechowa,
  • wytrzymałość,
  • siła,
  • gibkość,
  • moc,
  • szybkość,
  • zwinność,
  • równowaga,
  • koordynacja,
  • dokładność.

Można taką sprawność osiągnąć wykonując dość popularne jednak wyjątkowo angażujące ćwiczenia. Choćby kilka minut skakanki potrafi bardzo zmęczyć, a w świadomości powinniśmy mieć że jest to 1 z 5 lub większej ilości ćwiczeń które w dodatku mamy wykonać nawet 3 razy! To pokazuje jak bardzo wyczerpujący jest to trening. Jednak efekty jakie możemy mu zawdzięczać są nieporównywalnie wyższe. 

Przykładowy zestaw ćwiczeń

Na początku powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie ćwiczenia będą dla nas samych odpowiednie i jaką ilość powtórzeń jesteśmy w stanie wykonać. Najlepiej jest zaczerpnąć porady u trenera personalnego, który wyznaczy dla nas odpowiednią intensywność. Możemy jednak poradzić sobie bez niego i sami po czasie zobaczyć na jak wiele nas stać. Nasz trening powinien składać się z rozgrzewki (bieganie, trucht, podskoki lub pajacyki) części właściwej trwającej około 20 minut (brzuszki, pompki, podciąganie, skakanka, przysiady które powinniśmy wykonać w minimum 3 lub 4 obwodach) oraz końcowego rozciągania dzięki któremu następnego dnia będziemy w stanie podnieść się z łóżka. Poszczególne części treningu powinny trwać odpowiednio 10,20,10 minut.

W co należy się ubrać?

Aby trening karcił nas tylko intensywnością a nie brakiem wygody, należy pamiętać o odpowiednim ubiorze. Nasz strój powinien składać się z przylegającej odzieży, która pomoże uniknąć ciągłego jej poprawiania. Odzież ta charakteryzuje się również odpowiednim odprowadzaniem potu oraz nie krępuję naszych ruchów, tak ważnych do poprawnego wykonywania ćwiczeń. Obuwie powinno mieć miękką, amortyzującą podeszwę, co będzie wyjątkowo pomocne przy ćwiczeniach wymagających podskoków lub biegu. Doskonale do tego sprawdzi się odzież marki 4F, specjalizującej się w odzieży sportowej. 

Zachęcamy do zakupów na naszej stronie internetowej oraz w sklepie stacjonarnym :)

 

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2021
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel