Joga - w zdrowym ciele zdrowy duch!

2021-04-30
Joga - w zdrowym ciele zdrowy duch!

Joga dla uprawiających ją ludzi jest czymś więcej niż tylko zestawem ćwiczeń. Z biegiem czasu staje się ona stylem życia i czymś, czemu zawdzięczają wewnętrzną przemianę. Joga jest nie tylko treningiem ciała ale również umysłu. Pozwala nam się odprężyć, zrelaksować a nasze ciało w tym czasie ulega zauważalnej przemianie. Jakie są rodzaje jogi? Czym są asany? Co należy wiedzieć? W tym wpisie postaramy się odpowiedzieć na te pytania. 

 

Na czym polega joga?

Jest to indyjski sposób do odszukania wewnętrznej równowagi, polegający na wykonywaniu ćwiczeń zwanych asanami. Asany w wolnym tłumaczeniu to "wygodne pozycje" i de facto wszystkie pozycje można nazwać tymi optymalnymi dla ludzkiego samopoczucia, niemniej istnieje wiele takich, które dla początkujących mogą wydawać się nie mieć nic wspólnego z równowagą. Ponadto równie ważne są pranayamy czyli ćwiczenia oddechowe.

Zalety jogi

Jak każda aktywność fizyczna, joga niesie za sobą szereg korzyści. Należą do nich bez wątpienia poprawa wydolności oraz kondycji, rozszerza zakres naszych ruchów, poprawia gibkość. Dzięki niej ciało staje się również silniejsze oraz witalne. Joga jest niejako relaksem dla naszego ciała i umysłu. Choć na początku możemy mieć z nią problem i wykonywaniem niektórych pozycji, to po czasie nasz wysiłek zostanie wynagrodzony.

Hatha Joga

Jest to rodzaj jogi skupiony przede wszystkim na ćwiczenia fizyczne. Wykonywanie prostych ćwiczeń, rozciągania oraz oddychania pozwala wrócić ciału do odpowiedniej równowagi. Jest to idealna joga dla początkujących, choć dla najlepszych efektów warto rozpocząć jej praktykowanie pod okiem nauczyciela. Pozwoli nam to nauczyć się poprawnego wykonywania ćwiczeń i umożliwi w przyszłości spokojne uprawianie jogi w domu.

Kundalini Joga

Duchowa odmiana jogi. Duży nacisk kładziony jest w niej oddech, którego celem jest uwolnienie szczęścia. Polega na wykonywaniu rozciągających ćwiczeń, składających się na harmonijną sekwencję ruchów. Często intensywniejsze ćwiczenia łączone są z intensywniejszymi ćwiczeniami oddechowymi oraz medytacją.

Ashtanga Joga

Nazywana jest również power jogą. Jest to jeden z najtrudniejszych i wymagających rodzajów jogi. Polega na wykonywaniu tych samych ćwiczeń fizycznych, jednak trzeba robić to szybciej a każda pozycja utrzymywana jest przez 5-6 wdechów i wydechów. Wymaga od ćwiczącego świetnej kondycji i na pewno nie jest to rodzaj jogi dla początkujących.

Co warto założyć?

Przy okazji uprawiania jogi warto wyposażyć się w matę do ćwiczeń. Uchroni ona nasze ciało przed otarciami, których moglibyśmy się nabawić w podłodze lub płytkach. Jeśli jej nie posiadamy, miękki dywan również spełni tę funkcję. Ubiór zależy już od stylu jogi jaki zamierzamy uprawiać. Do Hatcha i Kundalini świetnie sprawdzą się wygodne, bawełniane dresy oraz bawełniany podkoszulek. W przypadku Ashtanga jogi lepiej sprawdzą się ubrania wykonane z poliestru, ponieważ zdecydowanie lepiej odprowadzają pot oraz przylegają do ciała.

Zachęcamy do zakupu odzieży do jogi na naszej stronie internetowej oraz w sklepie stacjonarnym :)

 

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2021
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel