Sporty zimowe - nie tylko przed telewizorem!

2022-09-20
Sporty zimowe - nie tylko przed telewizorem!

Sporty zimowe - nie tylko przed telewizorem!

Zima wielu z nas kojarzy się ze świętami, ale i… Sportami zimowymi! :D Siedząc na kanapie niecierpliwie wyczekujemy igrzysk, olimpiad czy zawodów, zamieniając się tym samym w kibiców wszechczasów, trzymamy mocno kciuki za naszych wybitnych sportowców. Warto jednak zapewnić sobie także inny rodzaj rozrywki niż oglądanie telewizji, aby dotlenić umysł na świeżym powietrzu oraz zagwarantować ciału odpowiedni zakres ruchu. Dzisiejszy wpis będzie więc małą podpowiedzią na pytania “na jakie sporty warto się zdecydować?” oraz - przede wszystkim - “jak dobrze się do nich przygotować, aby nie zrobić sobie krzywdy?” 

Najpopularniejsze zimowe aktywności sportowe

*Narciarstwo - dyscyplina sportowa polegająca na zmianie położenia swojego ciała za pomocą nart. Zasady tej aktywności są stosunkowo proste, dzięki czemu sport ten cieszy się ogromnym uznaniem oraz popularnością.

*Snowboarding - sport zimowy polegający na jeździe lub wykonywaniu określonych czynności z pomocą deski snowboardowej. Dyscyplina ta jest              zaliczana do bardziej wymagających aktywności, choć oczywiście wszystko zależy od indywidualnych preferencji. 

*Łyżwiarstwo - zimowa aktywność sportowa i rekreacyjna, polegająca na poruszaniu się po lodzie, używając łyżew. Dyscyplina ta, wymaga jednak nieco wprawy, aby móc odczuwać z niej przyjemność, jednakże nie warto się zniechęcać!

*Saneczkowanie - dyscyplina zimowa ukochana i uwielbiana przez sporą część populacji. Jest prosta i zapewnia natychmiastowy wzrost endorfin. Gwarantuje ogrom zabawy, radości oraz ekscytacji.

*Nordic walking - sportowa aktywność zajmująca się spacerowaniem z kijkami, w ściśle określonym, przyspieszonym tempie. Uznawana jest za pozornie łatwą, jednak próba zsynchronizowania obu par kończyn wcale do najłatwiejszych nie należy. Warto jednak spróbować swoich sił w tej dyscyplinie :)

Jak odpowiednio przygotować się do zimowych aktywności?

Najprawdopodobniej każdy z nas stawia na piedestale zdrowie i bezpieczeństwo swoje oraz najbliższych. Z tej przyczyny, zimą należy z jeszcze większą uważnością przyjrzeć się swoim potrzebom. W zależności od preferowanej dyscypliny będziemy musieli dostosować do niej potrzebne rzeczy i akcesoria. Przykładowo: jadąc na stok, nie założymy przecież skarpetek typu stopki i sportowych adidasów do biegania. Jak zatem skompletować świadomą stylizację, w której nasze ciało będzie czuło się komfortowo i swobodnie? Przede wszystkim należy zadać sobie pytanie, na jaką aktywność się decydujemy. Następnie zwizualizować sobie w głowie, które ubrania czy akcesoria będą faktycznie niezbędne. Na sam koniec doprecyzować stylizację klasycznymi elementami garderoby. W ten oto sposób unikniemy kupowania niepotrzebnych rzeczy, a jednocześnie nie przeoczymy czegoś bardzo ważnego. 

Co warto zabrać na stok?

Odpowiednio dobrana odzież jest bazowym elementem każdej wyprawy. Zalecamy, aby wyposażyć się w bieliznę termiczną, która skutecznie zatrzyma ciepło wyprodukowane przez organizm, oraz ochroni ciało przed zimnem czy wiatrem. Warto zabrać ze sobą również dopasowaną czapkę, która będzie odpowiednio komponowała się z kaskiem. Wskazane jest, by zaopatrzyć się w ciepły szal, komin lub bandanę. Niezbędnikiem okażą się także wysokie skarpety narciarskie, które są naprawdę funkcjonalne - stabilizują one stopę. Pożądanym elementem na stoku okażą się na pewno rękawice - ochronią nasze dłonie przed mrozem i ewentualnymi upadkami, oraz gogle narciarskie - pełnią rolę zabezpieczenia oczu przed kryształami lodu, śniegiem, deszczem czy wiatrem, który sprzyja wysuszaniu śluzówki. Nie zapominajmy jednak o elementach niemal fundamentalnych, jak spodnie narciarskie, ciepły, rozpinany polar, czy kurtka typu softshell, gdyż to właśnie te - możnaby rzec - detale, tworzą znaczącą część ciepłej stylizacji. Finalnie, doskonałym pomysłem będzie zaopatrzenie się też w torbę lub plecak, by móc zmieścić tam wszystkie potrzebne rzeczy. 

Kilka słów na temat korzyści…

- spędzanie wolnego czasu z bliskimi

- możliwość zahartowania organizmu, co wspomaga układ odpornościowy 

- dotlenienie ciała i umysłu (co za tym idzie - zwiększona koncentracja)

- nabywanie nowych umiejętności

- przezwyciężanie ograniczających lęków i przekonań

- otwartość na zmiany praca nad równowagą ciała

- nauka świadomego oddechu

- wzrost witaminy D w organizmie, dzięki przebywaniu na zewnątrz

- niesamowity wzrost endorfin

 

Zachęcamy do zakupów w naszym sklepie stacjonarnym jak i internetowym :)

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel